איך להשתמש נכון בהאשטגים באינסטגרם?

השימוש בהאשטגים חדר לפני כמה שנים לשפה היומיומית שלנו וכיום ניתן למצוא מגוון סיטואציות בחיים אשר אפשר להצמיד אליהן האשטג.

ההאשטגים הם דבר שקיים משנת 2007. הם החלו את דרכם בטוויטר שהיא רשת חברתית כאשר המטרה שלהם הייתה לדאוג לארגון כלל המידע הקיים ברשת זאת. פייסבוק התחילה להשתמש בהם בשנת 2013 לצורך תיוג פוסטים וכיום אינטסגרם היא הרשת החברתית שעושה בהם את השימוש המשמעותי ביותר. חשוב להבין כי שימוש נכון בהאשטגים בדפים עסקיים באינסטגרם, יכול לקדם כל עסק בצורה משמעותית מאוד ולהביא אותו לחשיפה רחבת היקף בקרב קהל היעד הפוטנציאלי שלו.

מהו האשטג?

האשטג או בעברית: תא הקצבה הוא למעשה מחרוזת של טקסט אשר מאפשרת לקטלג וכן לסמן נושאים ברשתות החברתיות ולעשות סדר. ניתן לתייג באמצעותו פוסט או תגובה כלשהי ולשייך אותם לנושא כלשהו. בכדי לבצע את התיוג יש להוסיף סולמית לפני השם של הנושא.

האשטגים מאפשרים לכל עסק, חברה או משפיען להגיע לקהל חדש שעדיין לא נחשף אליהם. הוא יכול ליצור באז סביבם וכן ליצור רמת מעורבות גבוהה מאוד עם קהל היעד. כאשר מדובר על מותגים, הרי שבאמצעות שימוש נכון בהאשטגים, ניתן לייצר להם זהות.

למה חשוב להשתמש בצורה נכונה בהאשטגים?

אז כמו שאמרנו, האשטג יכול להיות כלי מצוין לקידום עסקים וחשיפתם לקהל גדול ביותר. יחד עם זאת, בכדי להפיק את המקסימום מהכלי המדובר, יש צורך להבין כיצד משתמשים בו. חשוב לדעת כי שימוש נכון בהאשטג יכול לקדם בצורה אורגנית תוכן שעולה לעמוד, לסייע לעוקבים לחפש בצורה נוחה יותר תוכן הרלוונטי עבורם, להגדיל חשיפה של עסק לקהל חדש וכן להגדיל כמות לייקים ועוקבים.

על אף שניתן להשתמש כיום בהאשטגים ברשתות חברתיות נוספות, הרי באמצעות שימוש בהם באינסטגרם ניתן להפיק את התועלת המרבית ועל כן, חשוב להבין קודם כל, כיצד משתמשים בצורה נכונה בהאשטגים באינסטגרם.

בכמה האשטגים כדאי להשתמש?

חשוב לדעת כי באינסטגרם ניתן להעלות עד 30 האשטגים לכל פוסט. יחד עם זאת, לא כדאי להשתמש בכל ה30, אלא כדאי לבחור בין 10 ל- 20 האשטגים לפוסט, אשר ניתן להוסיף אותם או כתגובה לפוסט או בסוף הפוסט.

היכן משלבים את האשטג ובאיזה גודל הוא צריך להיות?

כדאי מאוד להשתלב בהאשטגים כללים על מנת ליצור חשיפה מקסימלית ולהגיע לקהל כמה שיותר גדול. אם אתם רוצים להשתמש בהאשטג נישתי אתם יכולים לעשות זאת, אך חשוב שתזכרו ששימוש בו לרוב יהיה שייך לתוכן העוסק בנושא ספציפי, כמובן שטרם מוסיפים האשטגים יש צורך לוודא שהם לא גדולים מדי ולא קטנים מדי שכן, גודל לא נכון שלהם עלול לגרום לכך שהפוסט לא יקבל את החשיפה הנדרשת ואף ילך לאיבוד בין שלל הפוסטים באינסטגרם.

גיוון בהאשטגים

עוד דבר חשוב שיש לזכור הוא שאין להשתמש בכל פעם מחדש באותם האשטגים, אלא חשוב וכדאי לעשות שינויים ולהחליף אותם בכל פעם שכן, אם תשתמשו תמיד באותם האשטגים, האלגוריתם של אינסטגרם יזהה את זה ויוריד את החשיפה מהפוסט.

שימוש בהתאם לרלוונטיות

בכל הנוגע לשימוש בהאשטגים, חשוב מאוד שתדעו כי עליכם להיות כמה שיותר ממוקדם ורלוונטים בבחירתם. יש להתאים בצורה כמה שיותר מדויקת את ההאשטגים לתמונה או לפוסט שכן, אם האלגוריתם של גוגל יזהה את אי הרלוונטיות של האשטגים ביחס לפוסט או תמונה, הוא לא ייתן חשיפה לפוסט. כמו כן, אי רלוונטיות של האשטגים לפוסטים יכולה לגרום למשתמשים אחרים לדווח על כך לאינסטגרם ובשל כך, הפוסט שלכם יפסיק לקבל חשיפה.

ביצוע מחקר האשטגים- במה מדובר?

בכדי לדייק בהוספת האשטגים ובכדי שהם אכן יסייעו לפוסטים שלכם לקבל את החשיפה שאתם מצפים לה, כדאי לבצע מחקר האשטגים . המטרה היא למצוא את התכנים שיעניינו את קהל היעד של הפוסט ושל העסק שלכם בכלל וכן לבדוק באיזה האשטגים כלל היעד שלכם משתמש בכדי להעלות תמונות שלהם ואחרי איזה האשטגים הם עוקבים.

בכדי לבצע מחקר האשטגים מוצלח יש לעשות כמה דברים:

ראשית כל, יש לחפש מילות מפתח שקשורות לתוכן שאתם מעלים. כאשר אתם מבצעים חיפוש, עליכם לשים את מילת המפתח ולעבור לTAGS וזאת בכדי לראות איזה האשטגים מובילים בקשר לאותן מילות מפתח.

כדאי להיכנס להאשטגים ולבדוק את הפרופיל של האנשים שמשתמשים בתיוג, כאשר המטרה היא לבדוק האם הפרופיל אכן תואם לקהל היעד שאתם מכוונים אליו את הפוסטים שלכם.

דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לבדוק אצל עסקים מתחרים באיזה האשטגים הם משתמשים בפוסטים שלהם על מנת להגיע לקהל יעד. לאחר מכן, כדאי שתחפשו האשטגים דומים.

בסופו של דבר, חשוב שתזכרו כי האשטג יכול להוות כלי שימושי ביותר ליצירת חשיפה גדולה לפוסטים שלכם ובהתאם לכך, להפוך את העסק שלכם למוכר יותר, נבחר על ידי קהל גדול יותר ובעיקר רווחי יותר. על כן, חשוב ללמוד כיצד להשתמש בהאשטגים בצורה נכונה ובכל פוסט שאתם מעלים מחדש, להקדיש לכך מחשבה, על מנת שהוא יפיק את מקסימום החשיפה.

אהבתם? שתפו את הכתבה >>

אם מעניין אותך לקבל טיפים שוטפים לקידום העסק שלך ברשתות החברתיות, אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ – שיווק בהתאמה אישית.
 
קבוצת וואטסאפ שקטה, מלאה בערך עם עדכונים וטיפים שוטפים שיעזרו לך לשווק את העסק שלך בדרך שהכי מתאימה לך.