כך תגבירו מעורבות וצמיחה באמצעות ניתוח נתונים באינסטגרם (insight)

מאז פרצה לחיינו בשנת 2010, אינסטגרם שומרת על מקומה כפלטפורמה חזקה במיוחד עבור עסקים ופרטיים המעוניינים לשווק עצמם, להציג את המותג שלהם, להתחבר לקהל יעד ופשוט, לצמוח. עם למעלה ממיליארד משתמשים פעילים, חיוני להתבלט בין אין סוף המתחרים. המשמעות היא כמובן אסטרטגיה ומעקב, שתי פעולות שברור לנו שלא לכולם יש חשק, ידע או זמן לעסוק בהן.

כך, אם תרצו להצמיח את האינסטגרם שלכם ולנצל את הכלי השיווקי הנהדר והיעיל שהוא, מומלץ ללמוד לקרוא, להבין ולפענח את ה- Insights והנתונים שהוא מציג. ככל שתקפידו לעקוב אחר המספרים והנתונים, תוכלו לדייק את החשבון שלכם באופן שיזניק אותו קדימה.

במדריך חינמי זה, אספנו את כל המידע שתזדקקו לו כדי לקחת את עצמכם צעד אחד לפני כולם, ולהבין מה באמת האינסטגרם שלכם רוצה מכם.

מה המטרה שלכם?

מה הם הנתונים הכי חשובים עבור העסק שלכם? מה המטרה שתרצו להשיג מחשבון האינסטגרם? האם להגדיל עוקבים? כניסות לאתר? רכישות? ברגע שתבינו מהי המטרה, תדעו בדיוק אילו נתונים עליכם לקרוא ואילו מהם, יהיו היעילים והמדויקים עבור המטרה שלכם.

לאחר שעשיתם זאת, הגיע הזמן להבין איך לגשת לנתונים הללו. שימו לב שהגישה לממשק האנליטיקס, מחייבת חשבון המוגדר כעסקי או יוצר. בכל מקרה, הפלטפורמה תציג בפניכם את הנתונים רק מהרגע שהמרתם את החשבון. לא תהיה אפשרות לצפות בנתונים עד לאותו רגע ולכן, כדאי להקדים ולעשות זאת.

איך להגיע ל- INSIGHTS באינסטגרם?

קלי קלות! היכנסו לפרופיל שלכם:

  1. קליק על 3 הפסים למעלה בצד ימין
  2. קליק על Insights

וזהו, אתם מוכנים להתחיל! 

לומדים להכיר את INSIGHTS

כעת לאחר שהגדרתם את חשבון האינסטגרם שלכם, הגיע הזמן להבין מה הוא יראה לכם. וכפי שמיד תבינו בעצמכם, יש לא מעט פרטי מידע יקרים שתקבלו ממנו:

· טווח התאריכים – Date Range: כאן תוכלו לבחור את טווח התאריכים של הנתונים שתרצו לבדוק. ניתן לשנות את הטווח על ידי קליק על הפינה השמאלית העליונה. זכרו שהמידע יוצג אך ורק לאחר שהמרתם את החשבון שלכם.

· חשבונות שהצלחתם להגיע אליהם – Accounts Reached: זהו נתון המתייחס למספר החשבונות שראו את התוכן שהעליתם, לפחות פעם אחת. הפלטפורמה מחלקת את הקהל לפי מאפיינים כגון מס' עוקבים, מיקום, גיל ומיקום. במקביל, תוכלו גם לראות למי הגיעו המודעות הממומנות שלכם. נתונים אלו יעזרו לכם להבין מיהו הקהל שכדאי לכוון אליו את התוכן.

· חשבונות מעורבים – Accounts Engaged: אלו משתמשים שלא רק צפו בתוכן שלכם אלא גם קיימו עמו אינטראקציה; השאירו לייק, שמרו, הגיבו, שיתפו ועוד. כך תוכלו לנתח את התוכן ולהבין מה סוג התוכן שמניע לתגובה אליו בדרך זו או אחרת.

· תוכן ששיתפתם – Content You Shared: אם יצא לכם לתהות כמה תוכן פרסמתם סך הכל, זהו הסקשן שיציג את המידע בפניכם. הכוונה לסטוריז, פוסטים, רילס, לייב ועוד.

· תוכן שהגיע רחוק – Content Reach: מהו סוג התוכן שמגיע למספר הרב ביותר של אנשים? האם אלו הרילס שלכם? אולי הקרוסלות? הפלטפורמה תציג בפניכם גרף המציין כמה אנשים ראו את התוכן ואילו פוסטים הגיעו הכי רחוק מבין התוכן כולו.

· מידע – Information: מסתבכים? לא מצליחים להבין מונח או סקשן מסוים בעמודי האינסייט? לחצו על ה- i בפינה השמאלית העליונה ותעשו לעצמכם סדר לגבי המונחים וההגדרות במערכת. אל תהססו להשתמש באפשרות זו כדי לדייק את השימוש בפלטפורמה.

· סך העוקבים – Total Followers: כמה אנשים עוקבים אחריכם?

· אינטראקציות עם התוכן שלכם – Content Interactions: כמה פעמים בסך הכל התוכן שלכם קיבל לייקים, תגובות, שמירות ושיתופים? כאן תוכלו ללמוד מהו התוכן בעל הביצועים הטובים ביותר בכל קטגוריית תוכן; סטוריז, רילס, פוסטים רגילים ועוד.

· צפיות – Impressions: כאן תוכלו כמה פעמים הפוסטים שלכם נצפו, כולל משתמשים שחזרו אל תוכן מסוים כמה וכמה פעמים.

· פעילות בפרופיל – Profile Activity: אילו פעולות מבצעים הגולשים כשהם מבקרים בפרופיל שלכם? האם הם נכנסים ללינק שבביו? לכתובת העסק? יצירת הקשר? מובן שכדי לראות את המדדים האלו חשוב להגדיר את הכפתורים מראש. לא יינתנו נתונים על מידע לא קיים.

· שעות פעילות מומלצות – Most Active Times: זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר, שכן הוא מציג את השעות והימים בהם העוקבים שלכם פעילים באינסטגרם. כלומר, נתונים אלו מציגים את הזמנים הטובים ביותר להעלאת תוכן, כך שתמשכו כמות עוקבים ותגובות באופן הטוב ביותר.

אז מה הכי כדאי לכם לנתח?

כמו שכבר הבנתם, הכל תלוי במטרות שלכם. למשל, אם המטרה היא למכור תרצו לבחון את הפעולות שמבצעים הגולשים כאשר הם מבקרים בפרופיל שלכם. אם לא מתבצעות מספיק רכישות, סימן שמשהו לא עובד. מתוך הנתונים שיוצגו לכם בסקשן 'פעילות בפרופיל', תוכלו לבצע ניתוח ולשפר תהליכים כאלו ואחרים.

אם חשוב לכם יותר לגעת באחרים עם תוכן עמוק העוסק בנושאים רלוונטיים, נתונים העוסקים במעורבות הם אלו שיעניינו אתכם.

שואלים שאלות – לא נשארים מאחור

בעלי עסקים רבים אינם טורחים כלל לשאול את השאלות הללו. הם יוצרים את התוכן 'על עיוור' ומאמינים שאם יציפו בתוכן מגוון, ההצלחה תגיע. אולי במקום מסוים זה נכון, אך מדוע לעבוד קשה כשאפשר לעבוד מדויק? זה בדיוק מה שהאינסייט של אינסטגרם מאפשר, וכידוע – בעולם העסקים חשוב לשאוף לדיוק ככל האפשר. ככל שתהיו מדויקים מבחינת איכות התוכן, כמות התוכן, השפה והנושאים, כך תגיעו למטרה שלכם מהר יותר.

לכל שאלה נוספת,

הסטודיו עומד לרשותכם! אנחנו כאן כדי לעזור לכם לצמוח ולהגשים את עצמכם מבחינה עסקית, להצלחה בטוחה ובעיקר, מדויקת.

אהבתם? שתפו את הכתבה >>

אם מעניין אותך לקבל טיפים שוטפים לקידום העסק שלך ברשתות החברתיות, אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ – שיווק בהתאמה אישית.
 
קבוצת וואטסאפ שקטה, מלאה בערך עם עדכונים וטיפים שוטפים שיעזרו לך לשווק את העסק שלך בדרך שהכי מתאימה לך.