לתקתק בטיקטוק: המדריך למתחילים

טיקטוק כבשה את העולם בסערה והפכה לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות והמשפיעות ביותר בשנים האחרונות, משום שהיא מצליחה להנגיש תוכן קצר, מהיר וחד בעזרת כלים יצירתיים ואין סופיים, המאפשרים למשתמשים לבטא עצמם.  

הרי מדברים המון על החשיבות בנוכחות דיגיטלית, בכל פלטפורמה ובמיוחד כעסקים. מצד שני, בטיקטוק יש משהו מעט מרתיע; אנחנו יודעים שזו אפליקציה שבה הרוב הכמעט מוחלט צעיר מאוד, עם טרנדים לא ברורים והמון סימני שאלה בנוגע לתפעול הטכני של האפליקציה.

ומצד שני, זו הזדמנות להתפתח. להתגבר על החשש וליצור את אותה נוכחות בפלטפורמה החברתית הכי עמוסה, סואנת ומעניינת כיום! אז מה דעתך? שנצא לדרך?

נתחיל מההתחלה: איך לפתוח חשבון טיקטוק?

זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה, כמו פתיחת חשבון בכל אפליקציה אחרת, יש לבצע את השלבים הבאים: 

  • שלב 1: הורדת האפליקציה – אפשר למצוא אותה בקלות בחנות של אפל או בגוגל פליי באנדוראיד, בהתאם למכשיר שברשותך.
  • שלב 2: הרשמה – לאחר התקנת האפליקציה, יש לפתוח אותה ולהקליק על 'הרשמה'. ניתן לעשות זאת באמצעות כתובת מייל, מספר טלפון או להתחבר בעזרת חשבון מדיה חברתית קיים – כגון פייסבוק או גוגל.
  • שלב 3: הגדרת הפרופיל – כעת, יהיה עליך להזין שם משתמש. חשוב לבחור שם משתמש המייצג את הזהות או המותג שלך. לאחר מכן יש להוסיף תמונת פרופיל (עדיף אישית שלך ולא לוגו), ולהזין ביו קצר שיציג אותך ואת העשייה שלך.
  • שלב 4: קישור פלטפורמות – מומלץ לקשר את חשבונות האינסטגרם והיוטיוב (אם יש), לפרופיל הטיקטוק. כך, ניתן ליצור סינרגיה בין העמודים ולהעלות את מספר העוקבים ורמת ההתעניינות בכם, בפלטפורמות השונות ומה שהן יכולות להציע. איך עושים את זה? בפרופיל האישי יש ללחוץ על 'עריכת פרופיל', לגולל למטה מעט ובאזורים המתאימים להדביק את הקישור לפרופיל האישי מהאינסטגרם ו\או מהיוטיוב. 

פרופיל אישי או עסקי?

כמו באינסטגרם, גם בטיקטוק יש אפשרות לפתוח עמוד אישי, או עסקי. לפני שבוחרים, חשוב להבין את ההבדלים בין הסוגים והתכונות הייחודיות שהוא מציע:

פרופיל אישי (פרופיל יוצר)

– אידיאלי למשתמשים שרוצים לשתף תוכן כללי עם חברים ועוקבים.

– גישה לתכונות בסיסיות של טיקטוק, כגון יצירה ושיתוף סרטונים, מעקב אחר משתמשים אחרים ויצירת אינטראקציה עם תכנים אחרים. בנוסף, גישה לספריית סאונד רחבה יותר. 

– אין גישה לכלי הניתוח או הפרסום המעמיקים של טיקטוק.

– ניתן להוסיף לינק לביו אך ורק בעמידה בקריטריונים מסוימים (לרוב מס' עוקבים).

פרופיל עסקי 

– מתאים לעסקים, משפיענים ויוצרים שרוצים לבנות מותג או למנף את התוכן שלהם

– גישה לכלי הפרסום והאנליטיקס של טיקטוק, שמאפשרים לך לקדם את התוכן שלך ולהגיע לקהל רחב יותר

– ניתוחים מעמיקים, שמספקים תובנות לגבי ביצועי התוכן ונתונים על העוקבים.

– החיסרון העיקרי הוא נושא הסאונד. נניח שיש טרנד חזק שמקורו בסאונד המוגן בזכויות יוצרים; לא תוכלו לעשות בו שימוש. 

אז מה ההבדל?

כפי שודאי הבנת, ההבדל העיקרי טמון בכלים ובתכונות נוספות הזמינות לפרופילים עסקיים. עם זאת, עסקים רבים בוחרים להשאיר את הפרופיל שלהם אישי, כדי לקחת חלק בטרנדים שכאמור, תורמים מאוד לחשיפה של העמוד ולצמיחת המותג בתקווה. 

ומה עדיף? זה כבר תלוי בך. כלי הניתוח של טיקטוק מאפשרים לרדת גם לפרטים הקטנים ביותר ולנתח אותם באופן מעמיק, כדי להסיק מסקנות שמדייקות אף יותר את התוכן, ומצד שני לפחות בשלבים המוקדמים של הפרופיל, אולי שווה לשקול לצמוח עד רגע מסוים כפרופיל יוצר. 

הגיע הזמן לעבור לפרופיל עסקי: לעשות זאת בקלות

החלטת שפרופיל עסקי מתאים לך כרגע? מצוין, כל מה שצריך זה להיכנס להגדרות החשבון (Account). שם, תופיע האפשרות Switch to business account (הפוך לפרופיל עסקי) – קליק אחד וזה הכל!

הנוכחות בטיקטוק היא חובה

טיקטוק מציעה אפשרויות אינסופיות למשתמשים ליצור, לשתף ולהרים את התוכן לגבהים חדשים. על ידי ביצוע השלבים הפשוטים שפירטנו, ניתן להגדיר בקלות את חשבון הטיקטוק ולבחור את סוג הפרופיל המתאים לצרכים שלך. 

לא משנה אם מדובר על שימוש להנאה אישית או הגדלת המותג, התכונות המתקדמות של טיקטוק יספקו לך חוויה ייחודית ומהנה, בפלטפורמה שלא מפסיקה להתפתח ולהפתיע. 

בהצלחה! 

אהבתם? שתפו את הכתבה >>

אם מעניין אותך לקבל טיפים שוטפים לקידום העסק שלך ברשתות החברתיות, אני מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הוואטסאפ – שיווק בהתאמה אישית.
 
קבוצת וואטסאפ שקטה, מלאה בערך עם עדכונים וטיפים שוטפים שיעזרו לך לשווק את העסק שלך בדרך שהכי מתאימה לך.